Jak zdobyć zlecenia bez doświadczenia?

Gdzie znaleźć darmowe zdjęcia?

Kliknij w dowolny artykuł,


aby go wyświetlić

Powrót na górę

Facebook ogłosił, że umożliwia tworzenie i udostępnianie zdjęć 3D na urządzeniach z Androidem oraz na Facebook Stories. 

  

Temat wykorzystywania zdjęć, grafik i memów znalezionych w sieci od lat budzi kontrowersje. Niepewność i strach przed złamaniem prawa i naruszeniem praw autorskich powoduje, że duża część z nas, próbuje swoich sił w dziedzinie fotografii.  

Nie każdy jednak ma czas i narzędzia do stworzenia fotografii godnej uwagi. Nie każdy również ma do tego warunki.  Osobiście preferuję rozwiązanie jakim są banki zdjęć, zarówno płatny Stock, jak i darmowe, które podam poniżej.  

Jak zatem legalnie i bez obaw umieszczać na swojej osi „cudze" prace?  Istnieją trzy wyjścia z sytuacji:  

1. Publikowanie zdjęć na zasadzie licencji Creative Commons — jest to organizacja pozarządowa (non profit), której nurtem przewodnim jest powszechny dostęp do dóbr kultury oraz wzajemne dzielenie się twórczością.  

2. Domena publiczna — jest to zbiór dzieł, które nie są (już) chronione prawem autorskim.  

3. Banki zdjęć.  

I na tym ostatnim punkcie się skupmy. Jest to najprostszy i najbardziej bezpieczny sposób skorzystania z zasobów Internetu. Jest jeszcze jeden plus, brak kosztów.  

Poniżej przedstawiam listę kilku znanych baz, których prace możecie swobodnie wykorzystywać:  

 Korzystacie, z którejś z wymienionych opcji a może jesteście twórcami własnych obrazów? Moje ulubione to Pexels oraz Pixabay, dla trójki klientów, grafiki pozyskuję właśnie od dwóch wyżej wymienionych baz danych.  

 

W poprzednim tygodniu Facebook 360 ogłosił, że umożliwia tworzenie i udostępnianie zdjęć 3D na urządzeniach z Androidem oraz na Facebook Stories.  

Od tego tygodnia użytkownicy mogą udostępniać zdjęcia 3D poprzez Facebook Stories, gdzie można je przeglądać, reagować na nie i odpowiadać na nie.  Ponadto użytkownikom łatwiej jest tworzyć i udostępniać samodzielnie wykonane sceny ze zdjęciami 3D, bez konieczności przetwarzania różnych plików w aplikacjach innych firm. 
Wszystko, co musisz zrobić, to przesłać (przeciągnij do okna kompozytora) mapę głębokości wraz z obrazem, a Facebook automatycznie połączy je ze sobą, aby utworzyć zdjęcie 3D.   „Aby to działało, potrzebujesz dwóch (2) plików: obrazu i mapy głębokości, w formacie .png lub .jpg… Upewnij się, że mapa głębokości ma _depth dołączoną do nazwy pliku. Na przykład myImage.png + myImage_depth.png będzie tym, co można nazwać dwoma plikami, aby użyć tego przepływu. ” 



 Mapy głębokości mogą być rysowane ręcznie lub po prostu tworzone przez program taki jak Adobe Photoshop. Ta metoda może być używana do publikowania niestandardowych kompozycji, które chcesz dodać efekt 3D. Jak dodać efekt 3D w Adobe tą metodą, możesz obejrzeć tutaj: https://youtu.be/b5lryQSDsfw  



 Ostatnią funkcją, z której wielu użytkowników innych niż iPhone będzie szczególnie zadowolonych, jest możliwość tworzenia i udostępniania zdjęć 3D na Androidzie. Funkcja zacznie się rozwijać w przyszłym miesiącu, począwszy od urządzeń Samsung Galaxy z dwoma kamerami lub trybu Portret. Facebook wyjaśnia również, że obsługiwane modele będą obejmować: Galaxy Note 8, Galaxy Note 9, Galaxy S9 +, Galaxy S10e, Galaxy S10, Galaxy S10 + i Galaxy Fold. 

 

Facebook ogłosił, że umożliwia tworzenie i udostępnianie zdjęć 3D na urządzeniach z Androidem oraz na Facebook Stories. 

Jak zdobyć zlecenia nie mając portfolio?

Gdzie znaleźć darmowe zdjęcia?

Kliknij w dowolny temat, aby przejść do artykułu.

Nowe wpisy oraz cotygodniowe podsumowania już wkrótce. dołącz do Newslettera, aby być na bieżąco! 

Nowe wpisy oraz cotygodniowe podsumowania już wkrótce. dołącz do Newslettera, aby być na bieżąco! 

Jak dałem radę bez doświadczenia na starcie? Z jednej strony, firmy chcą osoby do pracy/współpracy, a z drugiej-nie masz doświadczenia, idź do pracy, tylko że tam jest problem-nie masz doświadczenia-nie dostaniesz pracy. Już na wstępie zaznaczę-kłamać nie masz po co, bardzo szybko wszystko wyjdzie na jaw, a na tym może ucierpieć opinia o Tobie. 

1. Oparcie portfolio o własne projekty. 
Realizuj projekty ,,dla siebie” lub po prostu spróbuj stworzyć coś swojego, na przykład fanpage o swojej niszy. Piszesz teksty, tworzysz grafiki?  Polecam Ci napisać kilku tekstów w różnych tematach i opublikowanie ich na stronach do tego stworzonych, lub/i stwórz swojego bloga. Podobnie z grafikami-możesz dzięki temu pokazać swoje pomysły, umiejętności i przykłady swoich prac a także pokazać potencjalnemu klientowi, co potrafisz.  

2. Darmowe praktyki.
 Jeśli masz taką możliwość, warto zastanowić się nad darmowym stażem, by zdobyć doświadczenie. Kontrowersją w tym przypadku jest to, że znajdzie się wiele firm, które wykorzystują stażystów jako darmową siłę roboczą. Osobiście nigdy nie korzystałem z takiego rozwiązania, zacząłem od razu, ze sposobu który opiszę w poniższym punkcie.  


3. Realizacja zleceń za niższe stawki. 
Nie zrozum mnie źle, ale na starcie naszej kariery, nasz klient bierze nas w ciemno, dając nam zaufanie i pierwsze kamienie milowe w budowie marki osobistej. W tym przypadku dużo cenniejszą kwestią będą dla Ciebie polecenia tej osoby oraz to, że w końcu ktoś nam zaufał.   


4. Kursy, szkolenia!
 Jest to coś, co czarno na białym potwierdzi Twoje umiejętności i zaangażowanie. W kwestii pierwszych zleceń na Google Ads, duży wpływ miało to, że poświęciłem parę dni na rozwiązywanie kursów z Google Academy For Ads-są to darmowe szkolenia + kursy od Google, które, gdy pomyślnie zaliczysz-otrzymasz certyfikaty.  w Internecie jest bardzo dużo takowych szkoleń-darmowych jak i płatnych. Zainwestuj w jakieś, wiedza jest niesamowicie cenna a w dodatku klient zyska większą pewność co do Twojej osoby.  


5. Pamiętaj o mediach społecznościowych. 
Pokaż na LinkedInie czy Twitterze co ciekawego ostatnio przeczytałeś, dziel się swoimi opiniami i radami. Zbudujesz w ten sposób markę osobistą i pokażesz, że nadążasz za nowościami w branży.  


 Jeśli chcesz być na bieżąco z tym, co dzieje się w świecie social mediów-zapisz się na mój Newsletter, na którym będziesz otrzymywać m.in. cotygodniowe podsumowanie nowości w branży.

Pomysły na angażujące posty na Facebooka.

Przykłady angażującej treści na facebooka. 

Jak dodać nową osobę na fanpage?

Jak dodać nową osobę do fanpage?

Ile kosztuje prowadzenie fanpage?

Ile kosztuje prowadzenie fanpage?

Kontakt

Twój e-mail: *
Temat
Treść wiadomości: *
Wyślij
Wyślij
Dziękuję za zgłoszenie.
Wypełnij proszę wymagane pola.

Stworzone przez: 
Danielpodsiedlik.pl ©

Napisz do mnie:

Zadzwoń:
796 258 301

E-mail: Kontakt@danielpodsiedlik.pl

Jak zdobyć zlecenia bez doświadczenia?

Ile kosztuje prowadzenie fanpage?

Blog

Facebook ogłosił, że udostępnia możliwość udostępniania postów na Facebook Stories oraz poprzez urządzenia z Android.

Jak dodać nową osobę do fanpage?